"Flytur til Malawi".

I forbindelse med forut aksjonen " Landsbybarna i Bawatele" har barna i dag vært på flytur til Malawi. Med flybillett og eget pass gikk barna ombord i lekeflyet vårt på Orion. Alle barna leverte flybilletten sin til flyvertinne Mariell ,og flyger Hege ønsket alle velkommen ombord.

Flyturen inneholdt alle de elementer som ordentlige flyreiser inneholder. Barna festet sikkerhetsselen og fikk beskjed om å sitte i ro på setet sitt, det ble informert om flyets sikkerhetsrutiner og under barnets sete var det plassert en gul "redningsvest". Vi lettet, hadde turbulens oppi luften slik at det humpet litt, og vi landet trygt på flyplassen i Malawi. Her ble barna introdusert for landsbybarna i Bawatale og ble kjent med jenten Lines på 4 år. De fikk et innblikk i hvordan hun lever og hvilken mat hun spiser.

Vi gleder oss til å bli bedre kjent med henne etterhvert som vi jobber med temaet. Dagens "Kick off" var ihvertfall en vellykket aktivitet for barn og voksne.