Om barnehagen.

Ravnanger barnehage er privateid og har eksistert siden 1997. Barnehagen har plass til 35 barn og består av 3 ulike avdelinger. Det er en småbarnsavdeling med plass til 9 barn i alderen 1-3 år, og to storbarnsavdelinger for barn i alderen 2-5. Barnehagen satser på gode samspill og en god språkutvikling i nære relasjoner. Gode opplevelser i vår fantastiske natur prioriteres også høyt.

Barnehagen ligger sentralt plassert langs Ravnangerveien og i umiddelbar nærhet finnes flotte turløyper. Vi kan nevne Hauglandsskogen, Dronningen, Branden og Breidablikk. Vi har også kort vei til Storavatnet og Hauglandskaien.

Barnehagen har 10 ansatte på jobb hver dag.

Barnhagen planlegger virksomheten sin ut i fra "barnehageloven" og "Rammeplan for barnehager".

Satsningsområdet til barnehagen er språk og sosialt samspill. I tillegg prioriterer vi uteliv høyt.

Vi fokuserer på læring i nære relasjoner og ser på prosjektarbeid som en god læringsform.