• Mobbeombud i Hordaland

Alle barn og unge har rett til et trygt og godt barnehage- og skolemiljø. Fra august 2018 er mobbeombudet i Hordaland et tilbud til alle barn og unge (og foreldrene deres) som opplever å ikke ha det bra i barnehagen eller på skolen

• Nytt nettsted mot mobbing.

Udir har laget et nytt nettsted i forbindelse med kampen mot mobbing. Her kan foreldre, barn og unge søke informasjon om mobbing og hvilke rettigheter man har.
    Gå gjerne inn på lenken nedenfor.

• Gratis kjernetid i barnehagen.

Fra 1 august 2015 har alle 4 og 5 åringer, som bor i husholdninger med mindre enn 405 000 kr i samlet inntekt, rett til å få 20 timer gratis oppholdstid i barnehagen hver uke.
    Det gjelder barn som har heltid- eller deltidsplass.

• Overgangsrutine barnehage-skole.

For å sikre en god overgang fra barnehage til skole er det utviklet en handlingsplan og en rutinebeskrivelse som barnehager og skoler følger.

• "Flytur til Malawi".

I forbindelse med forut aksjonen " Landsbybarna i Bawatele" har barna i dag vært på flytur til Malawi. Med flybillett og eget pass gikk barna ombord i lekeflyet vårt på Orion. Alle barna leverte flybilletten sin til flyvertinne Mariell ,og flyger Hege ønsket alle velkommen ombord.

• Ny seilebane til barna i Ravnanger.

Etter lang ventetid kunne barna endelig innvie vår nye seilebane torsdag 20 september.

• Jubileumstur til København.

29 september 2012 fyller Ravnanger barnehage 15 år. I den anledning har personalgruppen vært på tur til København. Vi storkoste oss med fine opplevelser, god mat og veldig godt samhold. I slutten av september vil vi feire barnehagens bursdag sammen med alle barna.

• Indianerfest i Ravnanger barnehage.

Onsdag 11 juli hadde vi en vellykket indianerfest med barna i Ravnanger barnehage. Det var en artig og lærerik dag for store og små.

• Besøk av Vennebyen.

I dag, 24.05.12, har vi hatt besøk av vennebyen her i barnehagen. Vi er så heldig at vi skal få være med i den nye musikkvideoen sammen med mange andre barnehager. Vi har gledet oss i flere uker til besøket og det svarte til forventningene.

• 17. mai fest i barnehagen!

Tirsdag 15 mai skal barnehagen feire nasjonaldagen på forskudd sammen med alle barna.

• Brannvernsuke med barna i Ravnanger barnehage.

I uke 17 skal alle avdelingene gjennomføre brannvernsuke med barna. Vi tar utgangspunkt i fortellinger om Eldar og Vanja, et brannverns-opplegg tilpasset barnehagealder. Vi snakker med barna om hva vi skal gjøre hvis brannalarmen går og hvilket nummer vi kan ringe for å komme til brannvesenet. I slutten av uken skal vi ha brannøvelse.Vi skal også få besøk an brannbilen og barna vil få spyle med slangen og sitte inni brannbilen. Det er en stor opplevelse!!!.

For mer informasjon om hva den enkelte avdeling gjør kan dere lese på tavlen i garderoben eller spørre personalet.

• Barnehagedagen 2012

Barnehagedagen 2012.